French version follows below. La version française suit.
During these challenging times, ships and seafarers have a critical role to play in keeping global trade routes open by delivering key goods, pharmaceuticals and basic supplies to countries throughout the world. Preserving the health and well-being of seafarers – and ensuring their ability to continue providing these essential services – is therefore a priority for us all. This includes allowing seafarers to go ashore when ships are at port, whether to access vital shoreside services, for crew change purposes or even to re-join their families.
As borders close to non-citizens and austere protective measures are imposed, it is important to remember that seafarers constitute a low-risk group for contracting COVID-19, as they spend most of their time at sea isolated from the global community. Nevertheless, all shipowners have preventative hygiene protocols onboard to protect the health and safety of their crews during long ocean passages, with a view to ensuring that no seafarer becomes ill while at sea.
For its part, the Canadian government has implemented strict COVID-19 protocols requiring the master to report the health of all crew members 96 hours before a ship enters Canadian waters (and anytime thereafter should there be a change in health conditions on board), and mandating the Public Health Agency to immediately step in with appropriate measures should a health issue be identified. Industry protocols and social distancing guidelines issued by the government further ensure that contact between ship crews and shoreside personnel is kept to a minimum and occurs under tightly controlled circumstances.
Seafarers are on the front lines of this crisis, as they work to deliver indispensable goods and supplies that will be crucial in responding to and eventually overcoming this global pandemic. Their health and well-being are therefore of critical interest to us all, and we strongly urge all supply chain stakeholders to do their part in supporting the ability of ships’ crews to continue doing their essential jobs as safely and effectively as possible.
SANTÉ ET BIEN-ÊTRE POUR NOS MARINS – UNE PRIORITÉ POUR LA CHAÎNE D’APPROVISIONNEMENT GLOBALE
Nous vivons une période difficile. En ce moment de crise, les navires et les marins ont un rôle essentiel à jouer afin de maintenir les routes commerciales mondiales ouvertes en livrant des biens essentiels au monde entier. Préserver leur santé et bien-être c’est garantir leur capacité de continuer à fournir ces services essentiels. Donc, il est important de permettre aux marins de descendre à terre lorsque les navires arrivent aux ports pour accéder à des services essentiels, faire des changements d’équipage ou même rejoindre leur famille.
Pendant que les pays continuent à imposer des restrictions pour minimiser le risque d’expansion du virus, il est important de se rappeler que les marins passent la majeure partie de leur temps en mer, isolés de la communauté mondiale. Ils ont donc une faible chance de contracter le COVID-19. Néanmoins, les armateurs disposent de protocoles d’hygiène préventifs à bord pour protéger la santé et la sécurité de leurs équipages lors de longs trajets en mer.
Pour sa part, le gouvernement canadien a mis en place des mesures strictes obligeant le capitaine à signaler l’état de santé de tous les membres de son équipage 96 heures avant qu’un navire pénètre dans les eaux canadiennes. Par la suite, tout changement de conditions de santé à bord doit être signalé afin que l’Agence de la Santé Publique puisse intervenir immédiatement. Une fois le navire arrivé au port, le contact entre les membres d’équipages et le personnel côtier se produit uniquement en respectant les directives strictes du gouvernement canadien.
Les marins nous permettent de faire face à cette pandémie mondiale en soutenant la chaine d’approvisionnement des biens indispensables. Leur santé et leur bien-être revêtent un intérêt critique pour nous tous, et nous incitons vivement tous les acteurs clés à les soutenir durant cette crise.